Posterlounge   Asiakastuki   Yleiset sopimusehdot

Yleiset sopimusehdot


1. Soveltamisala

Seuraavat yleiset sopimusehdot ovat voimassa kaikille verkkokauppamme kautta tehdyille tilauksille.


2. Sopimuskumppani, sopimuksen syntyminen, korjausvaihtoehdot

Ostosopimus tehdään Posterlounge GmbH:n kanssa.

Tuotteiden esittely verkkokaupassa on meidän puoleltamme sitova tarjous tehdä sopimus kyseisistä tuotteista. Voit siirtää tuotteitamme ostoskoriin ilman velvoitteita ja muuttaa merkintöjäsi milloin tahansa ennen sitovan tilauksen vahvistamista. Tilauksen korjaamiseen tarkoitetut toiminnot ovat kuvattu tilausprosessin aikana. Sopimus syntyy napsauttamalla tilauspainiketta, joka ilmoittaa, että hyväksyt tarjouksemme ostoskorissa olevien tuotteiden osalta. Kun olet lähettänyt tilauksesi, saat välittömästi vahvistuksen sähköpostilla.


3. Sopimuksen kieli, sopimustekstin tallentaminen

Sopimuksen tekemisessä käytettävä kieli on suomi.

Tallennamme sopimustekstin ja lähetämme tilaustiedot sekä yleiset sopimusehtomme sinulle sähköpostilla. Voit myös tarkastella sopimustekstiä verkkokaupassamme asiakkaiden kirjautumisalueella.


4. Toimitusehdot

Toimituskulut lisätään tuotteiden hintoihin kuten on esitetty. Toimituskulut ovat nähtävissä kunkin tuotetarjouksen yhteydessä.

Toimitamme ainoastaan tilauksia, asiakasnouto ei ole mahdollista.

Huolitsijayrityksemme toimittaa suurikokoiset tuotteet kuorma-autolla toimitusosoitetta lähimmälle tieyhteydelle (ns. jalkakäytävälle asti tai kadunvarteen paikkaan, joka sijaitsee lähimpänä toimitusosoitetta), ellei nimenomaisesti toisin sovita.

Toimitamme Suomeen vain osoitteen www.posterlounge.fi kautta tehtyjä tilauksia. Tietoja mahdollisista sovellettavista suurikokoisten tavaroiden toimitusrajoituksista löytyy verkkokauppamme ohjeosiosta kohdassa ”Toimitus”.


5. Maksaminen

Verkkokaupassamme ovat käytettävissä seuraavat maksutavat. Pidätämme oikeuden rajoittaa tilaukselle käytettävissä olevien maksutapojen määrää tilauksen arvosta, käytetystä päätelaitteesta tai muista objektiivisista perusteista riippuen.

Luottokortti
Tilausprosessin aikana annat luottokorttitietosi. Korttiasi veloitetaan välittömästi tilauksen tekemisen jälkeen.

PayPal, PayPal Express
Voidaksesi maksaa laskun maksupalveluntarjoajan PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22–24 Boulevard Royal, 2449 Luxemburg, Luxemburg (”PayPal”), kautta sinun on oltava rekisteröitynyt PayPal-palveluun, tunnistauduttava käyttäjätiedoillasi ja vahvistettava maksutoimeksianto. PayPal suorittaa maksutapahtuman heti tilauksen tekemisen jälkeen. Saat lisätietoja tilausprosessin aikana.
PayPal voi tarjota rekisteröityneille ja omien kriteeriensä mukaan valitsemilleen PayPal-asiakkaille muita maksutapoja asiakastilillä. Emme voi vaikuttaa näiden maksutapojen tarjoamiseen; muut yksilöllisesti tarjotut maksutavat koskevat sinun ja PayPalin välistä oikeussuhdetta. Lisätietoja asiasta on PayPal-tililläsi.

Verkkopankkimaksu
Jotta tilaus voidaan maksaa suoralla tilisiirrolla maksupalveluntarjoajana Paytrail Plc, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Finland, sinulla on oltava pankkitili, joka on aktivoitu verkkopankin käyttöä varten. Kun olet tehnyt tilauksen ja valinnut pankkisi, sinut ohjataan kirjautumaan verkkopankkiisi, jossa sinun on tunnistauduttava asianmukaisesti ja vahvistettava maksu meille. Pankkisi suorittaa maksutapahtuman ja veloittaa summan tililtäsi heti sen jälkeen. Saat lisätietoja tilausprosessin aikana.

Klarna
Tarjoamme sinulle seuraavat maksuvaihtoehdot yhteistyössä maksupalveluntarjoajan Klarna Bank AB (publ.), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Sweden (”Klarna”), kanssa. Klarnan kautta maksaminen on mahdollista vain kuluttajille. Ellei jäljempänä ole toisin säädetty, Klarnan kautta suoritettava maksu edellyttää osoite- ja luottotarkistuksen onnistumista. Saat lisäohjeita kunkin maksuvaihtoehdon yhteydessä ja tilauksen aikana.

  • Maksa myöhemmin – Klarna lasku
    Ostaessasi Klarnan kautta Maksa myöhemmin -palvelulla sinulla on 30 päivän maksuaika toimituksen jälkeen. Huomaa, että maksu on suoritettava Klarnalle.
  • Pilko eriin – Klarna erämaksu
    Klarnan rahoituspalvelun avulla voit maksaa ostoksesi joustavina kuukausierinä, jotka ovat vähintään 1/100 kokonaismäärästä (kuitenkin vähintään 5 euroa).

Trustly
Maksaaksesi laskun summan Trustly Group AB:n, jonka osoite on Rådmansgatan 40, 113 57 Tukholma, Sweden (”Trustly”), kautta sinulla on oltava pankkitili aktivoituna Trustlyn kautta tapahtuvaa pankkisiirtoa varten. Kun olet lähettänyt tilauksesi, sinut ohjataan Trustlyn ylläpitämälle maksusivulle, jossa sinun on valittava pankkisi, tunnistauduttava verkkopankkitunnuksillasi ja vahvistettava maksuohjeet. Tiliäsi veloitetaan välittömästi tilauksen tekemisen jälkeen. Saat lisäohjeita tilausprosessin aikana.

MobilePay
Jotta voit maksaa laskun MobilePay-sovelluksella (MobilePay A/S, Vester Søgade 10, 6., 1601 Kööpenhamina V, Denmark), sinun on asennettava sovellus älypuhelimeesi ja lisättävä siihen voimassa oleva maksukortti. Tilauksen tekemisen jälkeen sinut ohjataan maksusivulle, jossa sinun on annettava MobilePay-tiliisi liittyvä puhelinnumero. Sen jälkeen vahvistat maksutoimeksiannon MobilePay-sovelluksessa. Maksutapahtuma seuraa välittömästi sen jälkeen. Saat lisätietoja tilausprosessin aikana.


6. Omistusoikeuden säilyttäminen

Tuotteet ovat meidän omaisuuttamme, kunnes ne on maksettu kokonaan.


7. Toimituksen aikana tapahtuvat vahingot

Jos sinulle toimitettavat tavarat ovat selkeästi vahingoittuneet kuljetuksen aikana, ilmoita virheestä kuljettajalle ja myös meille viipymättä. Reklamaation tekemisen tai yhteydenoton laiminlyönti ei millään tavoin vaikuta lakisääteisiin oikeuksiin tai niiden käyttöön, etenkin takuuoikeuksien osalta. Yhteydenotollasi autat meitä kuitenkin toteuttamaan omia vaatimuksiamme kuljettajan tai kuljetusvakuuttajan suhteen.


8. Takuu

Meillä on lakisääteinen velvoite toimittaa tämän sopimuksen mukaisia tuotteita.

Kuluttajille sovelletaan lakisääteisiä takuuoikeuksia, jotka määräytyvät sen maan lakien mukaan, jossa kuluttajan vakinainen asuinpaikka sijaitsee. Tietoja mahdollisista lisätakuista ja niiden tarkoista ehdoista löytyy tuotteen vierestä ja tarvittaessa aihetta käsittelevältä sivulta verkkokaupassamme. Yhteystietomme kuluttajien ja yritysten reklamaatioita varten löytyvät verkkokaupastamme kohdasta ”Yritystiedot”.

Kun käytät takuuoikeuksiasi ja pidämme välttämättömänä tavaroiden takaisin saamista valituksen tutkimiseksi, sinun on lähetettävä tavarat takaisin yritystiedoista löytyvään osoitteeseen meidän kustannuksellamme. Pyrimme vastaamaan kaikkiin valituksiin välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluttua valituksen lähettämisestä.

Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiin, reklamaatioihin ja vaatimuksiin arkipäivisin klo 11.00–17.00 (EET) puhelimitse numerossa +49 341 33 97 59 00 sekä sähköpostitse asiakastuki@posterlounge.fi.


9. Vastuu

Olemme rajoituksetta vastuussa kaikista vahingoista, jotka me, laillinen edustajamme tai agenttimme ovat aiheuttaneet, kun kysymyksessä ovat:
  • hengen- tai terveyden menetys, ruumiinvammat;
  • tarkoituksellinen tai törkeä velvollisuuden rikkominen;
  • mahdolliset takuusitoumukset;
  • kuluttajia koskevat vahingot.

Näitä tapauksia lukuun ottamatta siviilioikeudellinen vastuumme rajoittuu ennakoitavissa oleviin ja välittömiin vahinkoihin sopimuksen tekohetkellä tarkasteltuna.


10. Verkkovälitteinen riidanratkaisu

Euroopan komissio tarjoaa foorumin verkkovälitteiseen riitatilanteiden ratkaisuun (ODR) osoitteessa https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Olemme valmiita osallistumaan tuomioistuinten ulkopuolisiin riitojenratkaisumenettelyihin kuluttajariitojen ratkaisuelimessä.

Leipzig, 18.3.2024